Проблемы литератур Дальнего Востока. Часть 1

Секция 3 • Panel 3 Проблемы литератур Дальнего Востока. Т. 1. 2018 428 3. Родионова О. П . Столкновение китайской традиции с западной мыслью как первый шаг к появлению детской литературы в Китае // Сборник материалов 4-й межд. науч. конф. «Проблемы литератур Дальнего Востока». СПб.: Изд-во СПбГУ, 2010. Т. 2. С. 263–281. 4. 励䗵 к⎧Ⲵ ݯ ㄕ ⭣ᣕᴸ࠺ . 1933. ধ ਧ ㅜ ̢ 亥 . = Лу Синь. Дети Шанхая // Ежемесячник Шэньбао. 1933. Т. 2, изд. 9. С. 10–12. 5. Խ㦓ॾ ᲊ␵㘫䈁᮷ᆖоѝഭ ݯ ㄕ᮷ᆖⲴ㨼ਁ 㣿ᐎᮉ㛢ᆖ䲒ᆖ ᣕ . 2006. 23 ধ .3. ᵏ — ㅜ 24–28 亥 . = У Жунчуа. Переводы времен поздней Цин и зарождение детской литературы Китая // Сучжоу цзяоюйсюэюань сюэбао. 2006. Т. 23, изд.3. С. 24–28. 6. 励䗵 Ϝ㺘ϩ䈁㘵Ⲵ䈍 ѝഭ⧠ԓ ݯ ㄕ᮷ᆖ᮷䇪䘹 ᒯ㾯˖ᒯ㾯Ӫ≁ ࠪ⡸⽮ˈ ㅜ ̢ 亥 . = Лу Синь. Комментарии переводчика «Часов» // Избранные статьи по современной детской литературе. Гуанси: Гуанси чубаньши, 1989. С. 147–150. 7. 励䗵 ᡁԜ⧠൘ᘾṧ ڊ ⡦Ӣ ѝഭ⧠ԓ ݯ ㄕ᮷ᆖ᮷䇪䘹 ᒯ㾯˖ᒯ㾯 Ӫ≁ࠪ⡸⽮ˈ ㅜ ̢ 亥 . = Лу Синь. Какими отцами мы должны стать сейчас // Избранные статьи по современной детской литературе. Гуанси: Гуанси чубаньши, 1989. С. 22–32. 8. 励䗵 ᴸ⭼᯵㹼 ѝഭ⧠ԓ ݯ ㄕ᮷ᆖ᮷䇪䘹 ᒯ㾯˖ᒯ㾯Ӫ≁ࠪ⡸ ⽮ˈ ㅜ ̢ 亥 . = Лу Синь. От земли до луны // Избранные статьи по современной детской литературе. — Гуанси: Гуанси чубаньши, 1989. С. 677–678. 9. 励䗵 Ϝ⡡㖇 ݸ ⧲ㄕ䈍䳶ϩᒿ ѝഭ⧠ԓ ݯ ㄕ᮷ᆖ᮷䇪䘹 ᒯ㾯˖ᒯ㾯 Ӫ≁ࠪ⡸⽮ˈ ㅜ ̢ 亥 . = Лу Синь. Предисловие к сборнику сказок Ерошенко // Избранные статьи по современной детской литературе. Гуанси: Гуанси чубаньши, 1989. С. 905–906. Zang Qing (Soochow University, China) The “Individual” Dilemma in the Literature of the 1990s In the 1990s’Chinese literature, the “individual” was developed from many aspects, diversifying in categories including gender, race and class. As an important tendency, “personalization” is used to describe the common features of a series of writing branches, including late-generation writing, female writing, new poetry and so on. This text strategy emphasizes the domination and control of the individual, pays attention to the individual’s feelings and values, and expands the new space of literary writing through seemingly shrinking to the private space. It has been developed and changed by “two steps”. First of all, it diversified in the tide of commercialization. Secondly, nihility was brought by globalization. The dilemma of the “personalizationÍ lies in how to deal with vanity in this discrete world, and how to reconstruct individual identity in the context of globalization. On one hand, literary writing suffered the vacuum of meaning. On the other hand, “body” turned to a new ideology and then evokes the long-depressed personal

RkJQdWJsaXNoZXIy MzQwMDk=